The Reader

Tuesday, March 12

A.D.A.M


Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia!

Dah lama saya tak kongsi kan ceritera saya. Tak sangka pula terlalu aktif untuk joined segala GA yang ada. Sebernanya banyak lagi GA yang lain tapi malas nak join sebab kadang-kadang syarat-syarat complicated sangat. Hahahaha.

Eh, apa yang saya merepek ini. Takda kena mengena dengan tajuk pun. Siapa penggemar novel mesti tahu yang tajuk entry saya hari ini tajuk sebuah novel. 

Novel ini ditulis oleh Penulis No.1 Thriller Malaysia, *drum roll* En. Ramlee Awang Murshid. 


ADAM (Aku Darah Anak Malaysia)

Sebenarnya novel ini, dah lama kakak saya beli tapi saya baru nak baca sekarang. Alahaii~ 
Bila baca muka surat depan-depan. Pergghhhhh, terus dapat 'feeling2' keadaan yang dekat Lahad Datu.
Dengan polis komando. Pengganas segala. Memang best. Tapi saya belum habis baca lagi. Tak sabar nak habiskan. Korang pun, marilah baca buku ini. 

Nanti dapat lah tahu macam mana pengalaman polis & askar yang tengah berjuang melindungi Lahad Datu dari pengganas. Hehehe. Jom baca sinopsis dekat bawah :

"Bila Hilman dapat bertemu dengan anaknya Jeslina di New York setelah berbelas tahun terpisah, mereka berasa begitu bahagia. Namun keriangan mereka diragut bila kereta mereka naiki terlibat dengan satu kemalangan jalan raya.

Jeslina koma manakala Hilman pula dituduh memandu dalam keadaan mabuk. Dalam situasi genting itu, muncul Mia Sara, seorang petugas di Kedutaan Malaysia, Washinton D.C. Melalui bantuannya, Hilman dinasihatkan ke mahkamah untuk mendapat keadilan.

Namun, bila satu konspirasi untuk menutup kemalangan itu diketahui oleh Hilman, dia mengambil keputusan untuk mencari kebenaran dengan caranya.

Sebagai seorang penembak tepat dalam Pasukan Polis Di Raja Malaysia, survival adalah mainan hidupnya. Siasatannya terhadap konspirasi kemalangan itu akhirnya membawa beliau ke pintu White House!

Dan, Hilman tidak sekali-kali terpaku di hadapan pintu itu…"


6 comments:

  1. best citer ni.. dah baca.. :)

    jemput join segmen ejulz k..

    ReplyDelete
  2. salam,sis.bagus jgk sekali-skala baca buku2 mcm nikn..dapat memupuk kmbali smgt cintakan tanah air :) btw..salam kenal..jmput follow kmbali :)

    ReplyDelete
  3. Macam best citer ni..akak dah lama tak baca novel..

    ReplyDelete
  4. sis tak suka join segmen sebab kdg2 syarat2 dia byk sgt..huhu
    yg syarat simple lagi bagus.

    kwn sis suka novel dari Ramlee Awang Murshid. sis citer seram2 ni tak minat..haha

    ReplyDelete
  5. azuria x larat nak baca novel..byk word..suke tgk gambar je...hehehe..tp cerita tu nmpk mnarik..klu ade movie,lg bagus hehe

    ReplyDelete
  6. dah lama novel ni kan..hehe..me tak prnah lg baca tajuk ni..hehe... tapi yg latest2 pnya dari ramlee ada la..

    ReplyDelete